Chcesz się dowiedzieć co należy zrobić, żeby zacząć się pojawiać w mapkach Google’a w wynikach wyszukiwania? Jak założyć profil Google Moja firma? Zapraszamy do przeczytania naszego poradnika.
Wraz ze wzrostem popularności smartfonów (głównie z androidem) i powszechnym wykorzystaniem internetu wiele osób poszukuje informacji o adresie konkretnej lokalizacji oraz informacji jak tam dotrzeć. Google oczywiście przewidział potrzeby i intencje użytkowników. Dlatego też w przypadku wielu wyszukiwań - szczególnie tam gdzie przewiduje, że użytkownik szuka firmy, sklepu, zakładu pokazuje wycinek mapy (na górze SERPów) z zaznaczonymi firmami (najczęściej trzema).
Firmy mogą także pojawiać się w innych produktach Google takich jak Google Maps i aplikacjach je wykorzystujące np. w nawigacji.
Żeby firma pojawiła się w tzw. mapkach w wyszukiwarce trzeba posiadać profil Google Moja Firma.
Jak więc trafić do tzw. mapek? Rada jest jedna, trzeba założyć profil w Google Moja Firma.
Zakładanie profilu w Google Moja Firma w kilku krokach
- Jak w przypadku każdego produktu Google tak i tutaj wymagane jest posiadanie konta Google.
- Po jego utworzeniu lub jeśli już je mamy wchodzimy na adres: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/
Klikamy „Zacznij teraz" (w prawym górnym rogu).
- Logujemy się wykorzystując dane naszego konta Google (może to być konto firmowe)
- Podajemy nazwę naszej firmy. Nazwę możemy nieco rozwinąć o zakres świadczonych usług a więc możemy tam dodać słowa kluczowe. Przy podawaniu nazwy warto jednak nie przesadzać z dodawaniem słów kluczowych bo może to być źle odebrane przez Google i potraktowane jako chęć zmylenia Google'a. Zresztą Google za jakiś czas może to wychwycić i nazwa za jakiś czas się zmieni.
- Podajemy nasze dane adresowe (lokalizacja zakładu) czyli kolejno: kraj, Adres pocztowy (ulica), kod pocztowy, miasto oraz za pomocą checkboxa zaznaczamy czy dostarczamy produkty i usługę u klientów. W przypadku zaznaczenia Opcji Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów pojawi się też do ewentualnego zaznaczenia Ukryj mój adres (to nie jest lokalizacja dla klientów).
- Google w następnym kroku może zadać nam pytanie czy przypadkiem już nie mamy założonej wizytówki pokazując nam profile, które mogą być naszej firmy.
- Wybieramy kategorię, która najbardziej odpowiada naszej prowadzonej działalności. Pole to posiada opcję autopodpowiedzi stąd rozpoczynając wpisywanie będziemy mogli wybierać z rozwijanej listy, która się pojawi pod polem wpisywania.
-
Wypełniamy pola informacjami – danymi jakie chcemy pokazać klientom. Biorąc pod uwagę wpływ mapki pozyskiwanie potencjalnych klientów warto uzupełnić wszystkie dane.
- Pozostaje uzupełnienie dodatkowych preferencji dotyczących otrzymywania porad od Google.
- Oraz zakończenie uzupełniania przyciskiem Zakończ, który utworzy profil w Google Moja Firma.
- Google każdy profil weryfikuje, wysyłając pod wskazany adres tradycyjną kartkę pocztową.
Od tego momentu profil jest już utworzony i możemy go uzupełniać. Do czasu jego poprawnego zweryfikowania jest on niewidoczny.
Jak tylko otrzymamy kod warto go jak najszybciej wpisać w wyznaczone pole w profilu Google Moja Firma bo Google daje czas 30 dni na jego weryfikacje. Jeśli nie zdążymy to musimy poprosić ponownie o wysłanie kartki pocztowej z kodem.