Od wielu lat toczy się dyskusja na temat tego co bardziej się opłaca – Google Ads, czy może pozycjonowanie. Według nas nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy przede wszystkim od branży i od słów kluczowych pod jakimi chce się znaleźć dana firma.
Licząc, oraz analizując wiele kampanii reklamowych rzeczywiście można zauważyć, że współczynnik konwersji jest po stronie pozycjonowania. Warto przyjrzeć się zaletom obu tych metod reklamy.
Cecha | Google Ads | Pozycjonowanie |
---|---|---|
1. | Natychmiastowy efekt – reklamy wyświetlają się zaraz po wpłynięciu środków na konto. | Dość wolny efekt (wejścia na wysokie miejsce może zająć nawet 3 miesiące) |
2. | Dość drogi sposób reklamy (za wysokie pozycje na popularne słowa przychodzi płacić nawet kilka zł od kliknięcia) | Mniejszy koszt niż w przypadku Google Ads. |
3. | Nietrwały efekt (wraz z czasem wyczerpania środków na koncie reklamy przestają się wyświetlać) | Trwałość wyników. |
4. | Elastyczność kampanii (w każdej chwili możemy zmieniać słowa kluczowe, czy też treść reklamy) | Mała elastyczność jeżeli chodzi o zmiany w kampanii. |
5. | Małe zaufanie jeżeli chodzi o użytkowników. | Większe zaufanie użytkownika do wyników organicznych. |
6. | Gwarancja wysokich miejsc. | Brak gwarancji. |
Jak widać na powyższych przykładach obie te formy reklamy mają w sobie zalety oraz wady – naszym zdaniem w miarę możliwości warto korzystać z obu tych źródeł. Jak pokazują badania pewnych naukowców zaraz po wpisaniu danego hasła nasz wzrok kieruje się w obszary pokazane na obrazku:
Obszarem czerwonym zaznaczone są miejsca gdzie skupia się większość naszego wzoru, obszar zielony to także miejsce, gdzie nasz wzrok zostaje skupiony. Jeżeli znajdziemy się u góry w wynikach wyszukiwania, ale także w wynikach Google Ads to mamy o wiele większe szanse na pozyskanie klientów, aniżeli byśmy się znajdowali jedynie w jednym z wymienionych miejsc. Dlatego też uważamy, że warto korzystać z obu tych źródeł reklamowych.
Można wtedy zastosować strategię elastycznego przechodzenia zwiększając nacisk na początku uruchomienia strony na Google Ads, a wraz z czasem kiedy strona będzie coraz wyżej w Google opierać się na pozycjonowaniu i naturalnych wynikach wyszukiwania.
Biorąc pod uwagę dłuższy horyzont czasu i trwałość efektów lepiej jest postawić na pozycjonowanie stron internetowych. Wtedy możemy zoptymalizować koszty, bo kliknięcia i wejścia na stronę są już darmowe.
powrótul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa