Czym jest Google AdWords?
AdWords jest to sieć reklamowa w wyszukiwarce oraz na stronach partnerskich Google.
Google AdWords a pozycjonowanie
AdWords i pozycjonowanie w wynikach naturalnych to coś co świetnie się uzupełnia. Korzystanie z obu tych źródeł w dużej części zwiększa szanse na pozyskanie klientów. Różnic pomiędzy pozycjonowaniem naturalnym a programem AdWords jest wiele. Jedną z nich jest to, że w momencie braku płynności w płatnościach nasza reklama w AdWords znika, natomiast w przypadku pozycjonowania tak się nie dzieje. Pozycja raz zdobyta najczęściej długo się utrzymuje, nie należy jednak zapominać, że pozycjonowanie to także proces stały wymagający regularnych działań.
Czym się charakteryzuje AdWords ?
Każdy użytkownik tego programu może ustalić swój indywidualny budżet. Jest to doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla średnich i małych firm, które to firmy nie są w stanie sfinansować reklamy na billboardach, czy w telewizji i gazetach. Jak wiemy w wyszukiwarce wpisujemy odpowiednie słowa kluczowe, czy jak kto woli frazy. Poszukując na przykład hydraulika z Warszawy wpiszemy najpewniej wyrażenie „hydraulik Warszawa”. Hydraulik, który reklamuje się w google może ustalić, że jego reklama ma wyświetlać się właśnie pod tym wyrażeniem, dzięki czemu obie strony są zadowolone.
Jak widać na powyższym przykładzie reklamy te są świetnie targetowane – dzięki wyszukiwarce trafiają tam gdzie mają trafić, a użytkownicy nie są zasypywani reklamami, które ich nie interesują.
AdWords charakteryzuje się także oryginalnym i korzystnym dla użytkowników systemem rozliczania. Jest to tak zwana reklama PPC (pay per click). W dużym skrócie charakteryzuje się to tym, że użytkownik płaci jedynie za kliknięcia, czyli płaci jedynie wtedy kiedy potencjalny klient kliknie w jego reklamę. Stawka za kliknięcie ustalana jest na podstawie ilości reklam na dane słowo kluczowe oraz na podstawie konkurencji.
Czy warto reklamować się w AdWords ?
Tak, dzięki takiej reklamie można pozyskać wielu nowych klientów dla swoich usług, czy też użytkowników swoich stron. Pozyskanie klienta za pomocą AdWords jest stosunkowo niedrogie, czasami może to być nawet kilka złotych. Sam program jest bardzo elastyczny, wszystko w bardzo prosty sposób można konfigurować oraz planować. Nie bez przypadku w tym roku Polacy wydali na reklamę w wyszukiwarce 48 milionów złotych. Warto też łączyć AdWords z pozycjonowaniem co w znacznym stopniu dywersyfikuje źródło klientów i przyczynia się do znacznego zwiększenia zysków firmy.
ul. Białostocka 24 lok. 111
03-741 Warszawa